No end in sight

Första jobbveckan och första helgen-utan-Jonas i Skövde börjar gå mot sitt slut.  Det har gått fort, hann bara pusta ut innan helgen var slut, känns det som. Men det är så roligt på jobbet att det inte gör något. Även om det bara gått en vecka så gillar jag verkligen mitt jobb, eller, det som kommer bli mitt riktiga jobb. Förra veckan var mest en uppvärmning. Fast den inkluderade faktiskt det mesta som en copywriter ägnar sig åt; research, inläsning, kundmöten, skrivarbete och kreativa tankeprocesser.

Hann som sagt med två omgångar till Göteborg. Ett besök på mässa ena dagen och kundmöte dagen efter. Och som tur var funkade apotekets åksjuketuggumin så jag slapp spy på X2000. Första veckan har varit fartfylld så jag kan bara tänka mig hur det kommer bli framöver. Men å andra sidan kommer jag nog få uppleva en del tröga dagar också. Det är så det funkar i den här branschen. Full rulle i flera dagar och sedan stiltje.

I helgen har Jonas varit och träffat kunder och kompisar i Stockholm så jag och Poker har fått underhålla varann. Han är mysig han. Imorse när jag låg och snoozade så kröp han intill mig och la sig på ena sidan av kudden och sov med mig. Det hör inte till vanligheterna då han mest brukar bita en i handen eller nåt så man går upp och ger honom mat. Nu såg han att någon saknades och ville hålla mig sällskap istället. Annars har Poker fått en polare. Eller polare och polare, en look-alike x 2 hans size. Han får gå ut här utanför ibland och när jag skulle hämta in honom häromdagen (byggt en plankstege från balkongen men han hoppar hellre ut och kommer inte in sen - smart värre ;) så tror jag att jag ser dubbelt för bakom honom sitter en katt som likadan ut förutom att han är XXL till Pokers M. Det såg så roligt ut, katten ville nog hälsa men Poker lät lite ynkligt, som att han sett ett spöke (bara hans egen spegelbild + 10 år haha).

Nu ska jag fortsätta ladda batterierna inför veckan vilket jag gjort hela helgen, förutom sysslor man inte hinner med så bra i veckorna (läs tvättning, städning, handla, sätta upp gardiner). Och så måste jag läsa lite i böckerna som chefen gav mig så jag håller mig uppdaterad i varumärkesträsket.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan!

Har du något tips på en bra bok om varumärken?

Karin

2009-01-18 @ 19:35:22
Postat av: Arandur

Hoppas du får en fortsatt trevlig helg :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Gillar du det får du gärna följa den med bloglovin.

2009-01-18 @ 19:39:05
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: MAB

Sov gott våra tankar är med dig, hoppas att vi ses snart. MAB

2009-01-18 @ 23:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0