Härlig vecka

Andra veckan på jobbet gick fort. Den fullkomligt galopperade iväg. Men tiden går fort när man har roligt. Fick bland annat vara med på ett kundbesök då fem personer från Uppsala var här torsdag-fredag. Två dagar av möten och en upplevelse utöver det vanliga.

Efter första dagen tog två taxibilar oss upp på slingriga vägar i billingebergen där vi möttes av ett riktigt orginal. Iklädd en kopia av Karl den tolftes rock och höga stövlar hälsade den gamla fallskärmsjägaren Bernhard oss välkomna till hans stugby från 1600-1800 talet. Det var en kväll ingen av oss kommer att glömma. Den ena fräcka repliken efter den andra kontrades med överraskning på överraskning och en känsla av att befinna sig i en helt annan tidsepok. Vi var vi inte hemma förrän vid tolvslaget och när nästa möte inleddes på fredagsmorgonen såg man spår efter gårdagkvällens nubbande i de flesta ansikten.

Annars fick copyn till min första riktiga annonstext mycket beröm. "Underbar copy!!!" hade kunden skrivit i ett mail efter att projektledaren skickat iväg annonsförslaget och ingen korrektur behövdes göras. Kändes riktigt kul och skönt att få sån respons på första arbetet och min arbetsgrupp var så peppande och glada för min skull. Sånt värmer verkligen.

I helgen har jag sovit ut båda dagarna och vilat mycket. Jätteskönt har det varit. När Jonas var i Stockholm köpte han första Nord och Syd boxen till mig så vi hade ett Nord och Syd maraton igårkväll och avverkade halva boxen. Blir så sentimental av serien för det var min älsklingsserie som liten och jag har inte sett det på över tjugo år. Men Orry lever fortfarande kvar i mitt hjärta ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så roligt att höra att det går bra för dig!

2009-01-25 @ 20:55:53
Postat av: Linda S

Jag glömde skriva mitt namn på kommentaren jag skrev.

2009-01-26 @ 12:03:20
URL: http://www.sjolen.com
Postat av: Linda N

Får man se ditt/dina verk så småningom kanske?



Du är dålig att komm. min blogg :(

2009-01-27 @ 08:36:18
URL: http://lindizzi.blogg.se/
Postat av: Jenny F

Vad kul med ett lyckat första jobb!! Grattis!

2009-01-27 @ 19:06:16
URL: http://jennychen.blogg.se/
Postat av: Jenny F

Går det bra om jag lägger en länk till din blogg från min? Kom på för ett tag sedan att jag kanske borde länka till några av de bloggar jag läser men vill kolla om det är okej först. Ha det bra och fortsätt vara bäst på jobbet!! :)

2009-01-30 @ 18:31:57
URL: http://jennychen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0