Rivig start

Ögonlocken känns blytunga och gäspningarna avlöser varandra trots att jag inte gjort särskilt mycket de senaste två dagarna. Det måste vara alla nya intryck som äntligen lagt sig sen i fredags. Vilken dag och framförallt kväll. Vilka genuinta trevliga, öppna och härliga personer och blivande kollegor. Jag välkomnades bokstavligen med öppna armar, både under förmiddagsfikat på kontoret och festen på kvällen. Inga spel, inga fasader, bara äkthet. Och en stor portion humor på det. Jag har aldrig ätit så stor och så god meze (tallrikarna rymdes knappt på bordet) och roats så av att se styrelsegubbarna shejka loss i shlagerbaren framåt kvällen.

Det kommer bli roligt det här. Och hårt. Och svajigt. För det är inte lätt. Varken jobbet eller de höga förväntningarna man känner av eller branschen som sådan. "Den mår inte bra just nu, sa VD:n. Vi är nog de enda som anställer i hela branschen." Men det går bra för dem nu. Så det är bara att hoppas på det bästa och göra sitt eget absoluta bästa. Allt annat ligger i någon annans händer. Redan nu första veckan kommer jag att få vara med i uppstarten av ett projekt och åka till Göteborg på kundmöten. En riktig rivstart med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad heter företaget?!

2009-01-13 @ 13:15:48
URL: http://lindizzi.blogg.se/
Postat av: MAB

Hej Annica!

Jag har tänkt på dig ofta denna vecka, hoppas att du sover ut och bara är i helgen så att du får ny energi.Det verkar spännande och intensivt.

Ha det bra.

MAB

2009-01-17 @ 09:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0