Besök och bett

Den här bloggen håller på att självdö. Men innan den dör ut helt så tänkte jag skriva lite om vad som hänt sen sist. Föregående helg ägnades åt ett IKEA-besök i Jönköping och fixande och donande. Det skruvades bord och hyllor, inhandlades blommor och nya persienner till köket/matrummet. Som vanligt var det jag som stod för snickrandet och Jonas fixade middag och bildäck (som han dock inte bytte själv ;). Det står helt klart vem som är "mannen" i vår familj :) Närå, men när det kommer till praktiska detaljer så kan man säga att jag har tummen lite mindre mitt i handen än han - men fortfarande tummen mitt i handen.

En ovanligt stillsam och trött Poker fick oss att ana ugglor i mossen på söndagskvällen och mycket riktigt så upptäckte vi stora sår i hans svans. Fick åka med honom till veterinären på måndagen där han fick diagnosen bettskada (troligtvis av en grävling eller annat katt). Han fick en antibiotikaspruta och medicin utskriven som vi försökt ge honom i munnen och på tassarna sedan dess, men det är nära på omöjligt att få honom att slicka upp det. Kanske för att antibiotikan fick honom att kräkas första dagen. Hursom så vilar han upp sig bra i alla fall - men ut vill han fortfarande.

Jobbet går bra och jag trivs fortfarande som fisken i vattnet. Det är dock mycket deadlines såhär innan ledigheter, har mycket att göra både innan och efter påskhelgen. Lite stressande, men också bra med mycket jobb. En positiv sak vi upptäckt med Skövde är hur väl kommunen tar hand om staden. Nu när snön smält och det blivit vår städar de upp som sjutton på allmäna platser. Utanför oss har de både rengjort asfalten och städat upp i naturen. Inte för att jag är någon skogsmulle direkt - men kul att de bryr sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0