En sån där dag

Idag har jag en sån där dag. Saknar mina vänner och ett socialt liv utanför jobbet. Helgerna börjar kännas som goundhog day, jag gör samma saker om och om igen. Handlar, tvättar, pysslar hemma, går en promenad, skjutsar eller hämtar Jonas på jobbet. Men idag har vi båda varit hemma då Jonas är dunderförkyld. Ni vet väl vad de säger om män som är förkylda..? ;) Jag har sovit på soffan hela helgen för att undvika att bli smittad, eftersom jag inte vill bli borta från jobbet. Men det går förkylningar nu, även där. Och så vill jag fortsätta mina framsteg på löpbandet som jag kommit igång med nu. Har aldrig varit så ur form, men det ska det bli ändring på.

Poker är nästan frisk i såret, så pass bra att han börjat släpa hem souvenirer som han lämnar på balkongen. I förra veckan var det en stackars fågel och näbbmus :( Ingen kul syn att mötas av när man går ut på balkongen, men det ligger tyvärr i hans natur. Han vill ju bara "skryta" för oss och visa att han minsann kan jaga mer än tygmöss. Han har också fått en dålig vana av att gå ut på kvällar och nätter och sova inne på dagarna. Så han väcker en ofta (läs mig) mitt i natten och vill gå ut. Men på dagarna ockuperar han vår säng den slöfocken :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Äntligen får jag läsa lite kommentarer från dig =) Jag läser här till min glädje att det verkar gå bra för dig på jobbet och att du kommit igång med träning. Kroppen och knoppen mår bra av att rensa huvudet via att man rör på sig så det är helt rätt. Själv är jag ju dock rena motsatsen nu om man jämför med hur jag varit tidigare. Hoppas även att du håller dig från att bli smittad av Jonas, jag vet hur det där är, Men hos oss är det Johan som fått ta gästsängen senaste nätterna pga av att han varit förkyld och jag absolut varken vill eller bör bli smittad nu!:P Sköt om dig vännen

2009-04-20 @ 08:14:18
URL: http://lindizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0