En klagosång från gnällspiken

Nu vet jag vad Jonas gnällde om. Det är inte kul att må såhär. Gjorde det mesta för att undvika att bli smittad, men den här bacillen var obarmhärtig. Ja, okej, jag vet att det "bara" är en förkylning, men säg det till mitt huvud som prövat på livet som ballong de senaste dagarna och näsan som vill sluta leka fontän nu. Ingen paus här inte och jag som trodde jag skulle kunna gå till jobbet imorgon. Bara att glömma. Men idag lindrade i alla fall min kära sambo värken genom att köpa hem mat, glass, halstabletter och mitt favoritgodis.

I helgen ska det bli jättevarmt och soligt, säger dem. Bä, säger jag. Vänta till nästa helg då jag kan njuta av solen. Nej, nu ska jag inte vara självisk. Ut i solen med er era lyckosar och njut så länge den varar. I det här landet kan man aldrig räkna med nåt när det gäller vädret. Förutom att solen alltid skiner när man är sjuk. Haha, sa den nordiska guden uppe på sitt moln.

Kommentarer
Postat av: Jenny F

Hoppas att du är piggare nu!!

2009-04-27 @ 21:18:19
URL: http://jennychen.blogg.se/
Postat av: Linda S

Nu tycker jag att det är dags för ett nytt inlägg!

2009-05-25 @ 11:28:06
URL: http://www.sjolen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0